Ongegrond

Arts heeft volgens de richtlijn gehandeld

Waar gaat de uitspraak over De zorgaanbieder heeft de richtlijn gevolgd en dienovereenkomstig gehandeld. Het is niet aan de commissie om een wetenschappelijke discussie te voeren over de juistheid van de inhoud van de richtlijn. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Cliënte], wonende te [plaats], en Stichting NKCV, gevestigd te Amsterdam, (verder te noemen: de […]

Print/PDF Lees verder

Geen tekortkoming aan de zijde van de zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over Geen aanwijzingen gevonden dat er door het niet toevoegen van anti-stollingsmedicatie aan de medicatie onzorgvuldig is gehandeld.   Aan cliënte is voldoende vocht aangeboden. Zorgaanbieder heeft excuus aangeboden voor het hoofdstoten op bed, zodat dat geen gegrondheid van de klacht kan opleveren. Ook de morfinetoediening heeft volgens protocol plaatsgevonden. Klachten ongegrond. […]

Print/PDF Lees verder

Geen geluidsopnamen van gesprek

Waar gaat de uitspraak over Er is niet gebleken dat de zorgaanbieder geluidsopnamen heeft gemaakt van een gesprek. Daarmee komt commissie niet toe aan de tweede klacht namelijk dat zorgaanbieder voornemens zou zijn om geringe zorgindicatie toe te kennen op basis van de geluidsopnamen. Volledige uitspraak In het geschil tussen [Klager], wonende te [plaats], en […]

Print/PDF Lees verder

Uitleg van garantie. Tussentijds herstel verlengt de garantie niet

Waar gaat de uitspraak over De consument verlangt reparatie van houtrot en het opnieuw verven van de dakgoten/boeidelen na 3,5 jaar. Volgens de ondernemer is de garantietermijn verstreken. De commissie is het daarmee eens. Er gold een termijn van drie jaar en die is verstreken. Tussentijdse herstel- /nakomingswerkzaamheden door de ondernemer maken dit niet anders, […]

Print/PDF Lees verder

Overname leidt niet tot nadeel voor consument, contract blijft in stand

Waar gaat de uitspraak over De consument sluit een driejarig contract af bij een energieleverancier. Vlak hierna wordt de energieleverancier overgenomen door de ondernemer. De consument wil geen klant zijn bij ondernemer en stapt over naar een andere leverancier. Hierop wordt tegen hem een boete in rekening gebracht in verband met contractbreuk. De consument maakt […]

Print/PDF Lees verder

Tegenvallende resultaten staarbehandelingen niet het gevolg van een toerekenbare tekortkoming van het ziekenhuis

Waar gaat de uitspraak over Na twee staarbehandelingen heeft cliënt nog steeds een bril nodig voor zowel dichtbij als veraf. De arts heeft geen voorbehoud gemaakt ten aanzien van het zicht. Mogelijk is een standaardlens geplaatst in plaats van een comfort toric lens. Het ziekenhuis verweert zich door te stellen dat de oogarts nimmer de […]

Print/PDF Lees verder

Ongewenst resultaat laserbehandeling niet het gevolg van tekortschieten door de behandelend oogarts

Waar gaat de uitspraak over Cliënt houdt de zorgaanbieder aansprakelijk voor het ongewenste resultaat van een laserbehandeling. Hij is vooraf niet gewezen op complicaties die kunnen ontstaan bij het gebruik van floaters. Visuele klachten zijn ontkend, er is een verkeerde diagnose gesteld en de behandeling is uitgevoerd door een niet-BIG geregistreerde arts. De zorgaanbieder geeft […]

Print/PDF Lees verder