ongegrond

Scheurvorming na stucwerk in nieuwbouwwoning

Waar gaat het over? Er is sprake van scheurvorming in het stucwerk en de consument wil graag weten wat de oorzaak is. De ondernemer heeft geen schriftelijk verweer gevoerd. De conclusie van de deskundige is: de scheurvorming is het gevolg van normaal voorkomende spanningen als gevolg van vervormingen. De commissie sluit zich aan bij het […]

Print/PDF Lees verder

Blijvend gehoorverlies is gevolg aandoening, niet van de ingreep

Waar gaat de uitspraak over De cliënte is twee keer geopereerd in het ziekenhuis van de zorgaanbieder, maar de operaties hebben niet het gewenste effect gehad. Hierdoor is de cliënte nu levenslang afhankelijk van een gehoorapparaat. Tijdens het behandeltraject voelde de cliënte zich niet serieus genomen door de zorgaanbieder, zo moest de cliënte lang wachten […]

Print/PDF Lees verder

Betalingsachterstand komt voor rekening van de consument

Waar gaat de uitspraak over? Volgens consument heeft hij betaald voor een abonnement voor de vervoerdienst van de ondernemer. Het abonnement is volgens hem onrechtmatig afgesloten. De ondernemer stelt dat het bankrekeningnummer van de consument geblokkeerd is voor automatische incasso van ondernemer. Het heeft meerdere keren plaatsgevonden dat de consument heeft betaald zonder daarbij het […]

Print/PDF Lees verder

Consument klaagt over mankementen aan zijn nieuw gekochte bakfiets

Waar gaat de uitspraak over? In het onderhavige geschil klaagt de consument over diverse mankementen aan zijn nieuw bij de ondernemer gekochte bakfiets. De consument wil de koop ontbinden. De ondernemer heeft verweer gevoerd. De commissie stelt dat de consument de ondernemer niet op enig moment schriftelijk in gebreke heeft gesteld zodat de ondernemer nadien […]

Print/PDF Lees verder

Vermiste horloge wordt niet gecompenseerd zonder aanvullende service

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een pakketje verstuurd met een horloge erin, en bij aankomst van het pakketje was de horloge weg. De ondernemer voert aan dat het pakket onverzekerd is verstuurd, en dat de consument geen recht heeft op compensatie. De commissie oordeelt dat de consument geen recht heeft op compensatie, […]

Print/PDF Lees verder
  • 21 februari 2022
  • Post

Standaard verzonden pakket, dus geen recht op compensatie

Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft een pakketje naar het buitenland gestuurd, welke vermist is geraakt. De consument wil een vergoeding. Volgens de ondernemer heeft de consument het pakket zonder aanvullende service verstuurd, waardoor hij geen recht heeft op compensatie. De commissie oordeelt dat de consument inderdaad geen recht heeft op compensatie. De […]

Print/PDF Lees verder
  • 21 februari 2022
  • Post