Ongegrond

Ook al is het geen informatie per locatie, de argumenten van de ondernemer over tariefstijging voldoende

Waar gaat de uitspraak over? De oudercommissie van de kinderopvangorganisatie dient een klacht in omdat de ondernemer het advies over een tariefswijziging niet heeft opgevolgd. Samenvatting uitspraak De ondernemer vraagt de oudercommissie om advies over een tariefsverhoging met 4,48%. De oudercommissie stelde de ondernemer daarop vragen ter verduidelijking van de verhoging. De ondernemer gaf wel […]

Print/PDF Lees verder

Onterechte interpretatie afwijking op mammografie als niet kwaadaardig is niet verwijtbaar

Waar gaat de uitspraak over Cliënte heeft in 2015 bij de zorgaanbieder mammografieën laten maken in het kader van het bevolkingsonderzoek naar borstkanker. Volgens de zorgaanbieder was de uitslag goed, maar een paar maanden later bleek er toch sprake van een tumor. De zorgaanbieder had wel een afwijking aangetroffen, maar omdat die goedaardig was, ten […]

Print/PDF Lees verder

Commissie herkent de verschillende klachten van cliënte over de verpleegzorg niet

Waar gaat de uitspraak over Cliënte is van mening dat de zorgaanbieder niet goed heeft gereageerd op een gebroken linkerpols door een val, een opengaande operatiewond en een naderende uitdroging. Daarnaast is de cliënt onder meer niet tevreden over de bijdrage aan haar revalidatie, de inzet om haar te activeren en het oplossen van haar […]

Print/PDF Lees verder

Consument is er niet op gewezen dat een verlenging van de opleiding geen garantie was voor het behalen van het certificaat

Waar gaat de uitspraak over De consument volgt een opleiding tot clown, die specifieke vaardigheden vereist in verband met de omgang met de doelgroep. Aan het einde van de opleiding voldeed de consument niet aan de norm en is haar een verlenging aangeboden. Ondanks een positieve feedback in de verlenging is de consument toch niet […]

Print/PDF Lees verder

Klachten over motor niet eerst bij de ondernemer gemeld

Waar gaat de uitspraak over Na aankoop van tweedehands boot krijgt de consument tot twee keer toe problemen met de motor en laat die door een ander bedrijf oplossen. Volgens de consument heeft de ondernemer hem onjuist geïnformeerd over de staat van de boot. De ondernemer wijst aansprakelijkheid af, omdat de consument bij de eerste […]

Print/PDF Lees verder

Geen onjuiste diagnose van de buikpijnaanvallen

Waar gaat de uitspraak over Cliënte beklaagt zich over een onjuiste diagnostisering van haar buikpijnaanvallen. De cliënte moest volgens de arts zo snel mogelijk stoppen met het medicijn Seroxat en overgaan op een anders medicijn. In een ander ziekenhuis is later de diagnose ACNES (buikwandpijnsyndroom) gesteld. Door de onnodige medicijnwissel is cliënte haar baan verloren. […]

Print/PDF Lees verder