Klacht

Persoonlijke omstandigheden consument rechtvaardigen niet een uitzondering op de termijn waarbinnen een klacht omtrent zichtbare gebreken moet worden ingediend

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 1 september 2001 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van 9 vitrinekasten tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.610,01 in totaal. De levering vond plaats op of omstreeks 2 oktober 2001.   De […]

Lees verder
  • 14 december 2013
  • Wonen

De ondernemer dient om bij aanvraag/wijziging van een rit duidelijk aan te geven dat er mogelijk even gewacht moet worden en hoe lang, zodat een consument vervoersalternatieven kan afwegen.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een in de nacht van 5 op 6 maart 2005 door ondernemer voor consument uitgevoerde taxirit met de Schipholtaxi op basis van de vaste ritprijs van € 35,– waartoe een overeenkomst was gesloten op 28 april 2005.   De consument heeft op 6 en 12 […]

Lees verder

Overschrijding klachttermijn bij de ondernemer in overwegende mate te wijten aan de gebrekkige informatie van de zijde van de ondernemer

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de door de ondernemer aan de consument in rekening gebrachte meerdere kosten boven hetgeen in de boeking is berekend.   Standpunt van de consument   De vakantiewoning is via internet geboekt en betaald. Bij aankomst bij de receptie werd geëist dat een bedrag van € 57,50 zou worden bijbetaald. […]

Lees verder

Door de deskundige geconstateerde vergeling van de lak maakte geen onderdeel uit van de oorspronkelijke klacht

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 maart 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het doen van binnen- en buitenschilderwerk verrichten van overeengekomen werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 23.500,–, welk bedrag is exclusief de optie voor het schilderen […]

Lees verder

Consument heeft binnen 14 dagen geklaagd over de vermissing.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 20 juni 2006 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het uitvoeren van een verhuizing tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 3.410,–. Het uitvoeren van de verhuizing vond plaats op 27 en 28 augustus 2006 (de consument heeft abusievelijk in […]

Lees verder

Consument is niet ingegaan op het aanbod van de ondernemer de jurk te onderzoeken, maar heeft (voor eigen risico) een plaatselijke kleermaker een correctie aan de jurk laten uitvoeren.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een d.d. 13 december 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een trouwjurk (hierna te noemen: het artikel) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.399,95 (exclusief vermaakkosten).   De consument heeft op 25 jun  2009 de klacht […]

Lees verder

Voorbijrijden van bus bij bushalte; consument onheus bejegend

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft het door een bus voorbijrijden van een wachtende bij een bushalte.   De consument heeft op 12 augustus 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt.   Op 29 juli 2010 heeft de buschauffeur van bus 22 in […]

Lees verder

Onheuse bejegening door de chauffeur na verdenking van te vroeg uitchecken met de OV-chipkaart door de consument

Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de bejegening door de chauffeur na verdenking van te vroeg uitchecken met de OV-chipkaart door de consument.   De consument heeft op 3 mei 2010 de klacht voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt in hoofdzaak als volgt. Het zit haar […]

Lees verder