Ontbinding

Na de oogmeting is een aankoopbevestiging aan consument meegegeven. Er is een geldige overeenkomst tot stand gekomen

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een volgens de ondernemer op 13 september 2018 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een brilmontuur en multifocale glazen tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.059,–. De levering vond plaats op […]

Lees verder

Ondanks herhaalde reparatieverzoeken functioneert het remsysteem onvoldoende. Dat is een ernstig veiligheidsgebrek.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 26 augustus 2017 tussen partijen tot stand gekomen koopovereenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe fiets van het merk [naam], tegen een door de consument te betalen prijs van € 2.676,98. De overeenkomst is omstreeks 2 september 2017 […]

Lees verder

Een van de twee geretourneerde schoenen was duidelijk meer gebruikt dan noodzakelijk was. De consument is aansprakelijk voor de waardevermindering.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 1 oktober 2018 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst waarbij de ondernemer zich heeft verbonden om twee paar schoenen [merknaam] (hierna: schoenen) te leveren tegen de daarvoor door de consument te betalen totaalprijs van           € 1.060,–, namelijk € 470,– voor de [merk] […]

Lees verder

Niet althans onvoldoende vastgesteld dat de bestelling bij de consument volledig is afgeleverd; ontbinding gerechtvaardigd.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit twee op 14 juli 2017 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomsten. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van de orders ME1407170207 (één doos) en ME1407170215 (twee dozen) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijzen van € 1.460,85 respectievelijk € 2.203,95, totaal […]

Lees verder

Adequate reactie ondernemer ruim een jaar na levering nog uitgebleven; ondernemer jegens consument blijvend in gebreke. Ontbinding overeenkomst.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit het feit dat de door de ondernemer aan de consument, ingevolge de overeenkomst van 19 mei 2015, voor een prijs van € 199,00 (en € 50,00 bijkomende kosten) geleverde skelter van het merk [merknaam] gebreken vertoont en het nalaten van de ondernemer om deze te verhelpen. […]

Lees verder

Schade zo miniem en onduidelijk of deze door consument is veroorzaakt dat schade voor rekening en risico ondernemer komt.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit het feit dat de ondernemer niet bereid is de door de consument geretourneerde ring, aan haar geleverd ingevolge de overeenkomst van 29 december 2015 voor een prijs van € 73,00, terug te nemen onder restitutie van het volledige aankoopbedrag.  De consument heeft op 26 januari 2016 […]

Lees verder

Onlogische kilometerstand en overige gebreken rechtvaardigen ontbinding van de koopovereenkomst, nu ondernemer heeft aangegeven niet bereid te zijn tot herstel

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een omstreeks 4 februari 2014 totstandgekomen overeenkomst, waarbij de consument op een veiling een gebruikte auto heeft gekocht, merk Fiat, type 500 1.2, datum eerste toelating 29 juni 2009, kilometerstand 4.311 tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 7.600,– exclusief fee, veilingkosten […]

Lees verder

Ondernemer diverse malen in gelegenheid gesteld wastafelmeubel te leveren, telkens zonder resultaat. Overeenkomst gedeeltelijk ontbonden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 7 oktober 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een twee badkamers en een toiletruimte tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 11.750,–. Het geschil spitst zich toe op de […]

Lees verder
  • 4 juni 2014
  • Wonen