Prijs

Ondernemer mag terugkomen op eerder gedane aanbod

Waar gaat de uitspraak over? De consument bracht zijn laptop ter reparatie bij de ondernemer. De consument is akkoord gegaan met de door de ondernemer verstrekte prijsopgave. Echter, een aantal dagen later volgde een tweede prijsopgave. De consument verlangt de reparatie conform de eerste prijsopgave. De ondernemer voert aan dat de eerste prijsopgave is vervallen, […]

Lees verder

Kosten vallen hoger uit dan offerte

Waar gaat de uitspraak over? De cliënte klaagt over de hoogte van de kosten die de notaris in rekening heeft gebracht. De kosten zijn namelijk hoger dan de offerte en er is door de notaris tussentijds niet gecommuniceerd over extra kosten. De notaris legt uit dat de offertes automatisch worden gegenereerd. In dit geval was […]

Lees verder

Ondernemer mocht elektratarief eenzijdig wijzigen

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de door de ondernemer gehanteerde tarieven voor elektra. De consument is van mening dat de ondernemer een te hoog tarief hanteert. De commissie is van oordeel dat de ondernemer niet is gebonden aan het eerder gecommuniceerde lagere tarief, omdat daarbij een expliciet voorbehoud is gemaakt. De mogelijkheid […]

Lees verder

Partijen hebben geen prijsafspraak gemaakt, commissie beoordeeld of er sprake is van een redelijk loon

Waar gaat de uitspraak over? De cliënt heeft eerder een woning gekocht en de leverings- en hypotheekakte door de notaris laten passeren. Een aantal jaar later heeft de cliënt nogmaals een huis gekocht en de leverings- en hypotheekakte door de notaris laten passeren. Partijen hebben geen prijsafspraak gemaakt. De consument klaagt erover dat het honorarium […]

Lees verder

Geschil betreft hoogte eindafrekening, consument ontvankelijk

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft middels zijn verweerschrift aangevoerd dat de consument tegen de verkeerde partij zou klagen. De ondernemer heeft dan ook verzocht om de consument niet-ontvankelijk te verklaren. De ondernemer is van mening dat de consument tegen de netbeheerder had moeten klagen, nu de netbeheerder verantwoordelijk is voor de meters. […]

Lees verder