Prijs

Vreemd merk voor ondernemer komt voor diens risico. Commissie stelt reparatiekosten bij.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 22 januari 2002 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden..   De werkzaamheden zijn verricht van 22 januari tot februari 2002   De consument heeft in februari/maart 2002 de klacht voorgelegd aan de ondernemer. […]

Lees verder

Prijsoverschrijding (> 20%) zonder toestemming, matiging restitutie wegens voordeel consument. (Thans nog slechts prijsoverschrijding 10% toegestaan.)

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 14 januari 2001 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten werkzaamheden tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ƒ 1.179,55.   De werkzaamheden hebben plaatsgevonden op 16 januari 2001.   De consument heeft op of […]

Lees verder

Prijsverlaging hoeft niet te worden doorberekend. Uitelg van artikel 3 en 4 van de BOVAG voorwaarden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 8 juli 2009 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een nieuwe auto, [merk en type], tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 20.836,– inclusief trekhaak en kosten rijklaar maken. De levering vond plaats […]

Lees verder

Slotfactuur pas verschuldigd na deugdelijke oplevering.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 17 mei 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden conform offerte van 27 april 2012 tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 3.720,60. De oplevering van de werkzaamheden heeft volgens de ondernemer plaatsgevonden […]

Lees verder

Onderhoudsovereenkomst: overeengekomen prijzen voor schilderwerkzaamheden dragen het karakter van (steeds) aanneming van werk. Geen meer-/minderwerk.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 15 november 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het op basis van deze overeenkomst gefaseerd doen van schilderwerkzaamheden tegen daarvoor van te voren overeengekomen prijzen.   De consument heeft een bedrag van € 1.816,91 (€ 1.933,51 minus € 116,60 voor herstel inbraakschade) niet […]

Lees verder

Tussen partijen is niet afgesproken dat ketel gratis geleverd zou worden.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 5 november 2012 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en installeren van een verwarmingstoestel, [naam merk], type 5 CW5 1803010 tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 1.074,44. De levering en de overeengekomen werkzaamheden vonden plaats op […]

Lees verder

Voorwaarden prijsgarantie. Bij een elders aangetroffen lagere prijs ontvangt de consument het prijsverschil dubbel retour

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een op 4 februari 2007 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren van een zitcombinatie model Fact tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 6.014,–. De levering vond plaats op 11 mei 2007.   Het geschil […]

Lees verder
  • 2 januari 2014
  • Wonen

Niet voldaan aan voorwaarden van Laagste Prijsgarantie.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 6 april 2003 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer verplichtte zich daarbij tot het leveren van een inbouwvaatwasser tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 899,–.   De levering vond plaats op of omstreeks 17 april 2003.   De consument legde de klacht […]

Lees verder

De ondernemer dient bekend te zijn met de verschillende modaliteiten van het gehandicaptenvervoer. Hij had consument behulpzaam moeten zijn bij het kiezen van de meest voordelige vorm.

Onderwerp van het geschil   Het geschil betreft de vraag of de ondernemer juist heeft gehandeld bij het maken van een afspraak en de uitvoering daarvan met betrekking tot gesubsidieerd vervoer.   De consument heeft op 22 maart 2005 en later de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Standpunt van de consument   Het standpunt van […]

Lees verder

Minderprijs: korting voor consument: relatering aan aanschafprijs en economische levensduur product.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 24 november 2003 tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst, waarbij de ondernemer zich onder meer heeft verplicht tot het leveren van [een vrieskast], tegen een daarvoor door de consument te betalen prijs van € 245,–. De levering vond plaats op 25 november 2003.   De consument heeft op 19 maart 2010 […]

Lees verder