Herstel

Ondernemer niet onoordeelkundig te werk gegaan bij pogingen om klacht te verhelpen.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit een in februari 2005 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden aan een Ford Galaxy tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 5.546,08. De werkzaamheden zijn verricht in de periode februari-april 2005.   […]

Lees verder

Verstoorde relatie. Van ondernemer wordt geen voortzetting relatie gevergd, zolang consument daarvan geen nadeel lijdt.

Onderwerp van het geschil   Het geschil vloeit voort uit de aanschaf in mei 2001 van een nieuwe Renault Scenic, en uit de sedertdien bestaande contractuele relatie tussen partijen, voortvloeiende uit de initiële koopovereenkomst, uit aanspraken op garantie, en uit tussentijdse onderhoudscontracten. De auto is gekocht voor ƒ 40.820,73 en geleverd in mei 2001.   […]

Lees verder

Na drie pogingen tot herstel nu verplichting tot vergoeding schade.

Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de vervanging van de deknaden van het teakhouten dek door de ondernemer. De opdracht daartoe is verstrekt op 17 september 2004. De ondernemer heeft € 5.280,– in rekening gebracht.   De consument heeft de klacht in augustus 2006 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van […]

Lees verder

Gebreken zijn te gering voor ontbinding

Onderwerp van het geschil   Het geschil heeft betrekking op de (ver)koop en levering van een nieuwe Bavaria 30 sport voor een koopprijs van € 137.000,–. De boot is geleverd op in mei 2007.   De consument heeft de klacht op 23 november 2007 schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer.   Standpunt van de consument   […]

Lees verder

Financiële vergoeding in plaats van herstelwerkzaamheden

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 22 maart 2002 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het leveren en plaatsen van een keuken tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 15.479,– plus € 1.538,– aan bijkomende kosten. De levering vond plaats op of omstreeks […]

Lees verder
  • 13 december 2013
  • Wonen

In het kader van overeengekomen PB care Home-garantie is de ondernemer tegenover de consument aansprakelijk voor de gedragingen van de helpdesk van de producent als voor eigen gedragingen.

Onderwerp van het geschil  Het geschil vloeit voort uit een op of omstreeks 28 december 2000 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer verplichtte zich daarbij tot het leveren van [een computer] tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van ¦ 4.348,-, waarvan ƒ 349,- voor een zogenoemde [home garantie]. De levering vond plaats op of omstreeks 28 december 2000. […]

Lees verder

Ondernemer krijgt geen mogelijkheid meer tot herstel.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 26 november 2008 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden (schilderwerk) tegen de daarvoor door de consument te betalen prijs van € 7.080,43. De afgesproken werkzaamheden zijn verricht in of omstreeks december 2008. De consument heeft op 24 december 2008 de […]

Lees verder

Ondernemer wenst geen herstelwerkzaamheden meer uit te voeren; financiële afdoening van geschil.

Onderwerp van het geschil Het geschil vloeit voort uit een op 27 april 2012 tussen partijen totstandgekomen overeenkomst. De ondernemer heeft zich daarbij verplicht tot het verrichten van overeengekomen werkzaamheden in hoofdzaak bestaande uit het verrichten van glas-, kit- en schilderwerkzaamheden aan de binnen- en buitenzijde van de woning van de consument tegen de daarvoor door de […]

Lees verder

Herstel: ondernemer verantwoordelijk voor inhoud plan van aanpak; werkt plan niet dan alsnog voldoen aan verplichtingen garantieregeling.

Bevoegdheid arbiters en plaats van arbitrage   De bevoegdheid van de arbiters is gebaseerd op de koop-/aannemingsovereenkomst die de consument heeft gesloten met de ondernemer, alwaar is opgenomen een overeenkomst tot arbitrage met toepasselijkheid van de Garantie- en waarborgregeling E 2003 en de bijbehorende bijlage A, versie 1 januari 2003 (hierna te noemen: de garantieregeling) en in […]

Lees verder